Comert electronic

Diferenta dintre un site de prezentare si unul de comert electronic este uriasa si nu consta numai in faptul ca cel de-al doilea poate accepta comenzi online.

Un magazin online presupune in primul rand disponibilitatea comerciantului de a-si trata clientii "virtuali" cu aceeasi seriozitate cu care isi trateaza clientii "reali"ce ii trec pragul magazinului. Odata inteles acest lucru, comerciantul trebuie sa aiba la dispozitia sa mijloacele prin care sa-l puna in practica. Aceasta inseamna in primul rand mijloacele tehnice pentru a putea modifica continutul site-ului in functie de oferta si in al doilea rand mijloacele tehnice pentru a mentine un contact permanent cu vizitatorii (clientii). Daca prima parte este de la sine inteleasa si se refera la actualizarea preturilor, listelor de produse, a promotiilor si discount-urilor oferite, cea de-a doua este deseori neglijata si se refera la existenta unei baze de date cu clienti, carora sa li se transmita periodic noutati, sa li se ofere discount-uri la achizitionari ulterioare, sa li se comunice permanent stadiul comenzii pe care au efectuat-o si, ceea ce este cel mai important, sa li se raspunda prompt la intrebari.

Sa mai adaugam facilitati cum ar fi: formular de cautare a unui produs in baza de date, optiune de promovare de tipul "Recomanda acest produs unui prieten", calculul taxelor de transport in functie de destinatie, afisarea celor mai vandute produse, precum si posibilitatea de plata prin intermediul unui card bancar. Si lista poate continua...

Toate acestea fac dintr-ul site de comert electronic o aplicatie deosebit de complexa care, impreuna cu preocuparea permanenta a comerciantului pentru acest canal de vanzare, reprezinta ingredientele principale ale unei afaceri de succes.

 



©2003 accent net.
Reproducerea interzisa fara acordul scris al accent net.